derma darah






ni post yg dh lame nk ltk tp lum ade masa.ada sket gambar jann masukkn. 4/10/2009 ia 2 umt ada anjur kempen derma drh. Jann n Sha pun dgn semangat yg brkobar-kobar gi la menyerahkan diri kt sna.mula2 2 fikir la jgk lg 2 ari kitorg kne gi Pulau Bidong utk program Survival laut yang diwajibkan utk bdk sem 1. tp sbb teringin nk rasa camne derma drh kitorg pun join la.
Nk jadikn citer masa derma 2 kitorg 2 2 ada maslh.drh pekat sgt.x nk kuar.haha..tp Sha akhirnya berjaya menyudahkn misi mndrma stlh mcm2 cara MA 2 buat.
Kisah jann lak drh x kuar2.DR 2 dh try mcm2.akhirnya dia mnx izin tukat tgn 1 lg.jann pun bg la.tp mslhnya tgn 1 lg 2 byk plak drh yg kuar.sptutnya normal 350ml je.plg2 pun 395ml je tp jann smpai 450ml.trlebih2.DR 2 dh risau bimbg jann pgsan.hehe...tp ok je.c ap ley mkn dgn byk g.
Tp ada ksnnya slps bbrp hari.nk tau ksnnya?kne tgk post lps ni.hehe...

JOM KE JEPUN JAP.

Sabtu 3hb/10/2009 ai 2 ade pertandingan drama antara bahasa kt UMT ni.aku pun ada brlakon gk.bahasa jepun.Tajuknya URASHIMATAROO.aku lakonkn 2 watak.watak mak kpd hero n watak puteri.bwh ni ada sket gmbr masa drama ai 2...
bersama dayang2ku.hehe...

masa latihan.sehari sblm pertandingan

ni la narrator kitorang.jeles ni narrator lbh cntik dr puteri.hihihi

masa ni 2 2 baju aku pakai.happi kt luar 2 utk watak ibu n yukata kt dlm utk watak puteri.

ni la team kitorg.tp sorg xde.xley join sbb ade hal lain.ni sblm kitorg wat persmbhn.

Bersama hero, urashimataroo.

setelah brlatih selama 2 hari sblm prtndingan, akhirnya kitorg dpt la tmpt ke-6 dr 10 yg brtnding.kira ok la 2 sbb latihan pun x cukpkn.2 je la citer sal drama jepun ni.nnt nk post sal derma drh n survival laut lak...







Dh masuk bln ramadhan byk la kenangan yg jann ingat.ye la bln2 pose aktiviti dh bertukar.drpd mkn siang hari jd rehat je.drpd suke ngumpat jd diam dh skang.tp ada 1 peristiwa yg xkn jann lupa smpai bile2.n setiap kali bln pose jann akn igt.al kisahnye brmula kire2 10 thn lps(lebih krg la).mase 2 kirenye kecik lg la kn..citer ni start lps brbuke.cam biasa la family jann tgh buzy ciap2 nk gi semayang terawikh.Jann pun buzy gk tp bkn nk ikut diorg gi semayang tp nk main mercun la.hehe...jann main la dgn rkn2 sebaya.masa 2 hanya kak long je tggl kt umah.teman jann la 2.
Tgh best2 main ni jann pun ajk la kwn2 main 'BOLONG'.x tau la korg knl ke x.tp prmainan BOLONG ni guna paper(x kire la paper ape pun.berita harian ke metro ke).pastu kita kena lipat smpai ade 4 bucu.bucu2 2 kita kene bakar secara serentak.ps2 tggu je la dia naik ke udara.masa 2 prmainan ni kire famous gk la.main punya main ade la satu 2 sgkut kt pokok kelapa kering kt hlmn umah.dh la pokok 2 tepi atap.tetibe jer pokok 2 trbkr.daun dia la.Jann punyer la panik trs je naik atas umah pggl along.mnx tlg.dia punyer la trkejut n segera la tepon bomba.jann ni dh pucat dh.kwn2 sume dh berenti main mercun.
Ada la pulak org kg pegi bgtau kt family jann kt msjid yg umah kitorg trbkr.apa lg family jann trus je blk umah.x sempat nk abiskn terawikh.mujur la masjid dkt je.kire2 5 min dh sampai.dr masjid 2 dh ley nmpk la asap brkepul2 kt umah jann.
Brblk pd tmpt kejadian.org kg yg ada di sekeliling try la pdmkn api.sembur la ke arah pokok kelapa 2.bimbg daun jtuh atas atap je sbb atas 2 ade daun2 kering.brduyun2 la org dtg menyaksikn kejadian 2.siap2 pdm api br la bomba smpai(hampeh btl bomba ni.)mmg jann tlah meriuhkn suasana kg 2 pd mlm 2.hehe.mama n papa x trkate la trkjutnyer.mujur diorg x ape2.soknye papa pn upah la org potong pokok kelapa 2.haha...disbbkn jann sume jd kecoh.diorg pun msh igt lg peristiwa ni.mmg kami xkn lupeknlh kejadian ni.tp slps kejadian 2 jann masih lg main permainan BOLONG ni.bak kata org x serik2 lg.parent jann pernh kata yg jann la satu2nya anak yg tlh mggmparkan seluruh kg sbb adik-beradik jann yg len x prnh wat benda2 ngarut cam2.hehe...hrp peristiwa ni jd iktibar kt org len.

ari ni dh msuk 1 ramadhan.aku masih lg kt kg smbung cuti sbb nk pose kt umah.hehehe.sok aku blk la kt umt smula.mknanya sok 1st time aku pose kt sane.tp myb aku xley lg rse suasana brbuka kt sna sbb kul 8 mlm ada kls.so trpksala thn perut smpai mlm.apapun aku nk ucpkn slmt berpuasa kpd sume kwn2 aku.jgn ponteng pose yer...slm

Thank you for simply being there
On the cloudy day
On the sunny day

Thank you for sharing your joys
And pain with me
For showing me that I am so special

That my contribution counts to our friendship
I have grown as a person
And I hope you have too
[Ooo friend]

Thank you
Thank you
Thank you
Just for you

Thank you for simply being my friend
For the special memories
We share together now

For the never ending support
You always give me
Oh friend
Ooo

I will always love you
I cant tell you how much
That you mean to me

I pray for our everlasting friendship
Never ever say goodbye to yesterday
Cause yesterday was a special and wonderful
And I hope tomorrow will be better
Thank you for everything


lyric from mirwana : thank you

Lagu ni jann tujukn utk sume kwn-kwn kt udm yg akn tmtkn diploma pd sesi ni.sok jann dh blk kg n sok last kita sume ley jmpe.

Dikesmptn ni jann nk mntk maaf byk2 kt korg sume jika ada tgkh laku @ kata2 jann yg korg x suka. Selama 3 thn ni byk yg jann dpt n pelajari dr korg sume trutama drp FIZAH(my room8), NANI(my xroom8), SHA, FIZAI & ALONG. juga classmate drp kaum2 adam xspeselly AMIN, PEJAL, MIRUL, EJAT & FADHIL. korg sume adlh shbt trbaik jann.10q sbb terima jann seadanya...

Juga x lupa kpd semua pensyarah yg trsyg trutama kpd Puan Amni yg byk mengajar jann ilmu dunia & ilmu akhirat.thanks a lot. kpd lec2 lain spt Pn Su, pn Norlina, En mukhairi, cik Fatimah,cik Julaily, cik Dhalila dll(x dpt dilistkn sbb ramai sgt hehe...).sgl ilmu yg diberi mnta dihllkn & mnjdi bekalan utk masa dpn jann.jann mmg xley nk bls jasa2 mereka tp insyallah jann gunakn ilmu yg diberi utk kpentingan agama,bangsa & negara.

Prsahabatan kita dihrp kekal selagi roh ini msh lg br1 dgn jasad. nnt dh smbg degree bgtau la ye.keep in touch k.

Ukhuwah yg trjln sggh indah. dihrp persahabatan yg telah trjln selama 3 thn ini diberkati & dirahmati Allah swt.

Akhir kata jann menyusun 10 jari memohon kemaafan dr korg sume jika ada yg kurg senang ngan perangai jann selama 3 thn ni.

Kita brtemu utk brpisah krn setiap pertemuan pasti ada perpisahan yg terjadi.kita gembira bila bertemu & sedih utk berpisah.tp jgn dibenci pada perpisahan krn tanpa perpisahan tiadalh pertemuan kembali. dan jgn slhkn perpisahan krn perpisahan wujud krn wujudnya pertemuan. perpisahan yg sebenar adalh ketika kita menggalkan dunia ini utk selamanya...

Hayati & fahamilah maksud lagu ini krn lagu ni melmbangkn persahabatan kita semua...

Jika suatu hari nnt mndpt berita yg baik ttg jann ucpkn syukur.jika seblknya doaknlah yg trbaik utk jann. dan jika suatu hari nnt JANN DH TGGLKN DUNIA INI DOAKAN JANN BERADA BERSAMA-SAMA ORG YG BERIMAN.AMIN....

I FORGIVE YOU ALL N I HOPE YOU ALL FORGIVE ME TOO......

salam syg dr insan yg kerdil & lemah
NURUL JANNAH BINTI HARUN....

1. Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah sekurang-kurangnya 5 kali sehari dengan air wuduk. Jangan dikeringkan, biarkan menitis dan kering sendiri. Lalu ambillah sajadah, solat, berzikir, dan berdoa.
2. Untuk menghilangkan stress, perbanyaklah ‘olahraga’. Cukup dengan memperbanyakkan solat. Ketika solat, kita menggerakkan seluruh tubuh. Lalu berkonsultasilah pada Allah SWT dengan zikir dan doa.
3. Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan ‘kata kunci’, “Allahuma Kama Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii” (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula akhlaqku) - (HR Ahmad) - Doa tengok cermin.
4. Untuk punya bibir cantik, bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takbur.
5. Agar tubuh langsing, mulus, dietlah dengan teratur, puasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. Jika mampu, lakukan puasa Nabi Daud a.s. - selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran, buah-buahan, dan air suam.
6. Untuk mengembangkan diri, sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikian kita akan banyak dikenal dan disayangi.

Tajul Muluk begitu sinonim dalam astrolosi zaman silam, khususnya dalam masyarakat melayu kuno dalam menafsirkan watak-watak wanita, mimpi, hari yang baik dan terjemahan lain dalam kehidupan sehari-hari.
Ia adalah untuk pengetahuan dan pembacaan semata-mata dan bukanlah sebagai kepercayaan 100%.

Januari
- ramai kenalan, sedikit pemalu dan bersungguh-sungguh bila melakukan kerja

Febuari
- boleh di percayai, pandai buat kerja, sangat teliti dalam urusan kerja tetapi suka
bermain cinta

Mac
- ringan tulang, mudah membantu, tiada bakat dalam perniagaan kecuali bimbingan.
mudah tergoda pada lelaki, tak pandai menyimpan wang dan suka sendirian.

April
-Tabiat lekas naik darah, pertuturan keras dan kedekut

Mei
-Suka merendah diri,penyabar, suka meminta bantuan orang lain tiada bakat dalm
perniagaan, manis pertuturan dan mudah dengan lelaki.

Jun
- banyak ilmu pengetahuan, ringan tulang, hidup dalam kemewahan, perkahwinan
tidak kekal, pernikan lebih sekali.

Julai
-Banyak pancarobahidup dan godaan, banyak perolehi rezeki

Ogos
-bernikah lebih dari sekali,berbakti pada suami, rezekinya pada suami
dan rajin berusaha.

Setember
-Murahhati, tabah dalam dugaan serta mempunyai ramai anak

Oktober
-murah rezeki, keras hati dan mudah simpati

November
-rajin, pandai berbicara, mudah menyeleweng, tidak menafaatkanharta pusaka

Disember
- rajin berusaha, lekas naik darah, kers hati, bila marah berapi-api, anaknya ramai
lelaki dan murah rezeki

Setiap gerakan wanita ketika berjalan itu melambangkan keperibadiannya. Sifat itu adalah seperti berikut:

  1. Jika berjalan, dari belakang kelihatan seperti tidak memijak tanah.
    Golongan wanita yang jalannya berginjat, konon wanita ini adalah wanita yang tidak jujur, kalau berbual, mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain. Wanita yang berjalan seperti ini juga terkenal dengan sikap egonya. Lebih parah, wanita ini biasanya pemboros atau suka membazir wang tanpa berfikir sebelum berbelanja. Padahal, wang yang dimilikinya itu masih banyak kegunaannya. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan ramai lelaki.
  2. Jika berjalan, sering menoleh ke kanan and kiri.
    Wanita seperti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri, dan merugikan teman bualnya, namun, ramai lelaki yang berusaha untuk menakluk hatinya. Konon wanita seperti ini senang diatur dan diuruskan.
  3. Jika berjalan suka menunduk.
    Cara berjalan melambangkan wanita seperti ini memiliki sifat yang tertutup. Ia hanya akan berbual dengan orang-orang yang rapat dengannya dan boleh dipercayai untuk menyimpan rahsianya. Wanita seperti ini biasanya sukar untuk ditakluk hatinya. Disamping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan kehidupan cinta. Namun, jika ada lelaki yang berjaya menawan hati wanita dengan cara berjalan menunduk ini, dijamin akan mendapat kebahagiaan. Sebab, wanita jenis ini sangat setia, dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.
  4. Jika berjalan menatap lurus ke depan.
    Wanita seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh, bukan senang hendak menggoncangkan imannya. Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatanya, jika anda tidak mahu mendengar dia berleter panjang lebar. Meski pendiriannya teguh, tapi dia selalu berselisih pendapat. Jangan hairan jika wanita seperti ini hanya mahu berbual dengan orang yang berpengalaman luas.
  5. Jika berjalan badan bergerak ke kanan dan kiri.
    Wanita yang berjalan dengan gaya yang sedemikian tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku. Apa pun masalah yang ada dihadapannya, dia dianggap kecil. Padahal masalah itu sebenarnya memerlukan kebijaksanaan untuk diselesaikan. Kerana sifatnya yang suka ambil mudah ini, banyak persoalan yang akhirnya tidak dapat diselesaikan dan akibatnya merugikan dirinya sendiri.
  6. Jika berjalan badan tampak tegak.
    Wanita ini tegas menentukan sikapnya sendiri. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampur oleh orang lain. Gaya bicaranya serius seperti ingin menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Yang menarik dari wanita ini, dia bertanggungjawap terhadap apa yang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa meninggalkan sifat-sifat romantiknya.
  7. Jika berjalan seperti zirafah.
    Maksudnya, ketika melangkahkan kaki, badannya ia kelihatan bergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini sangat lemah perasaannya. Dia seorang yang mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, jika anda berbual dengan wanita seperti ini kenalah menjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah mengalirkan air mata.

There's a hero

If you look into your heart
You don't have to be afraid
Of what you are
There's an answer
If you reach into your soul
And the sorrow that you know
Will melt away

( chorus )
And then the hero comes along
With the strength to carry on
And you cast your fears aside
And you know you can survive
So when you feel like hope is gone
Look inside you and be strong
And you'll finally see the truth
That a hero lies in you

It's a long road
When you face your world alone
No one reaches out a hand
For you to hold
You can find love
If you search within yourself
And the emptiness you felt
Will disappear

Lord knows
Dreams are hard to follow
But don't let anyone
Tear them away
Hold on
There will be tomorrow
In time
You'll find the way

kursus linux?

17 mei 2009 bermulalah kursus linux yg aku dftr sblm cuti sem hari tu.kursus ini diadakn selama 15 hari iaitu abis pd 4 jun 2009. ari ni hari ke-2 aku mengikutinya.aku rase xcited nk blaja ttg linux ni.mklumla benda br. start kul 9pg smpaila kul 5 ptg setiap hari ahad hingga khmis. stkr ni aku x phm ape2 lg hehehe. tp aku akan berusaha utk mahir lam linux ni. nnt mudah sket aku nk mntk keje. selain itu ley gak aku brsama2 kwn2 kt cni utk tmph 2.

mama...
saat kau mengndungkan aku apkh persaanmu?
ntah aku x tahu
selame wk2 i2 apkh penderitaan yg kau tggung?
ntah aku x tahu
ketika melahirknku bagaimana keadaanmu?
ntah aku x tahu
yg pasti setiap ibu yg melahirkn akan merasa kesakitan
ketika membesarknku apkh pengorbanan yg kau tlh lakukn?
ntah aku x tahu
dan selama aku hidup di dunia ini prnahkh kau rase menyesal ada anak sprtiku?
ntah itu pun aku x tahu

mama...
cuma yg aku tahu aku adlh anak yg suka cr psl
tp kau masih melayn aku dgn sabar
cuma yg aku tahu aku seorg yg pemalas
tp kau ttp mendorong aku spy berusaha
cuma yg aku tahu aku seorg yg menyusahkn
tp kau ttp mengikut ape saje kemahuanku
cuma yg aku tahu aku bknlh gadis yg cntik
tp kau ttp anggap aku puteri yg trcntik dlm hatimu
dan aku juga tahu aku bknlh seorg yg brjaya
tp kau ttp bangga dgn pncapaian aku selama ini

Ya Allah
Kau ampunilh dosa mama
Kau berilh kebahagiaan di dunia n akhirat kpd mama
Kau senangknlh hati mama
Kau prmudahknlh segala urusannya
Kau jadiknlh aku seorg anak yg taat kpd ibu bapa
Kau berilh ksmptan kpd aku utk brbkti kpd org tuaku
Kau prmudhkn jln hidupku didunia n akhirat
Kau murahknlh rezeki kami
Kau jdkn kami hmbaMu yg taat n brsyukur
dan Kau matikn kami dlm agamamu

mama...
jikalau masa kecil aku sorg yg menyusahkn
aku brjnji skrg aku akn jd anak yg plg menyengkn hatimu
jikalau masa kecil aku sorg yg dgil
aku brjnji skrg aku akn ikut perinthmu
jikalau masa kecil aku lwn ckp
aku brjnji skrg aku akan dgr semua ckpmu
dan jikalau masa kecil aku sering lali
aku brjnji skrg aku akn trskn usaha utk capai cita2ku

mama...
maafkn kesilapnku dulu
sempena HARI IBU ahad ini
ingin skali aku nyatakn yg aku sygknmu
apa yg aku usahakn skrg adlh utk mmbahagiaknmu
dimasa akn dtg
walaupn aku x dpt gnti kesakitan kau melhirkn aku
tp biarlh aku pula yg skt berusaha utk mama
walaupn aku x dpt gnti kesusahn kau mmbesarknku
tp biarlh aku yg akn mnjagamu di wk2 tuamu kelak
biarlh iktn ini trjlin hgga ke akhir hyt kita

slm syg penuh kesyukuran dr ankmu
NURUL JANNAH BINTI HARUN
utk mama
MINAH BINTI MUHAMAD

SELAMAT HARI IBU..............

aku x tau nk kte ape.ketkutan selame se sem ni dh berakhir ari ni. pasni aku kene c apkn report sal sistem ni lak.x tau la ape perasaan aku skang. yg aku tau aku nk refresh blk otak ni b4 final next week.byk yg kne repair lam kple. skru2 yg lggr 2 kne ktatkn lg.hehehe.........tp yg pasti aku rse 1 beban dh xde utk dipikul.tp aku tau aku byk men2 mse c apkn fnl projek.walaupun sistem aku kureng mnjdi tp aku hrp x repeat la utk sem dpn KERANA AKU DAH X SANGGUP!!!!!!!!!!

Umah mak Teh fizah ley ngail ikan tpx dpt ikan pun.



Ni kt tapak rumah lama fizah.mcm2 pokok ada.pokokdurian,rambutan,sawah pun ada gak.


Masa naik bot nk gi Teluk Intan.

Barang siapa yang membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM sebanyak 21 kali sebelum tidur maka:

> 1. Dia akan dihindari dari meninggal dalam keadaan terkejut/mendadak.
> 2. Dia akan dihindari dari meninggal/bahaya tenggelam.
> 3. Dia akan dihindari dan dilindungi dari bahaya kebakaran.
> 4. Dia akan dihindari dan dilindungi dari bahaya rompakan.
>
Alkisah ada seorang Isteri yang selalu membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM setiap kali melakukan sesuatu, dalam membuka, menutup dan mengunci pintu/almari, menaruh dan mengambil barang/sesuatu, membuka dan memakai pakaian, masuk dan keluar rumah, naik dan turun dari kenderaan, dll. Pokoknya selalu membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM pada saat akan melakukan sebarang aktiviti. Sehingga dengan kebiasaannya tersebut sang suami merasa kesal dan terlintas dibenaknya untuk menguji sang isterinya tersebut. Lalu suatu ketika sang suami memberikan emas kepada isterinya dan mengatakan "Wahai steriku, ini aku amanahkan emas kepadamu. Simpanlah baik-baik". Lalu sang Isteripun menerimanya dengan mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan membuka almari dengan mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan menaruh emas tersebut dengan mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan menutup/mengunci almari dengan mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM. Setelah beberapa hari dan kebetulan si isteri tidak ada di rumah, maka sang suami mengambil emas tersebut dari dalam almari dan membuangnya ke laut.Lalu ia kembali ke rumah, dan ketika isterinya pulang dia pun meminta kepada isterinya untuk mengambilkan emas yang diamanahkan beberapa waktu lalu.Lalu sang isteri pun masuk ke kamar dan dengan mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dia pun membuka pintu almari tempat ia menyimpan emas tersebut.

Lalu mengambil emas yang saat itu dalam keadaan basah (air laut) lalu menyerahkannya kepada suaminya.Melihat emas tersebut basah sang isteri pun menjadi bingung dan bertanya kepada suaminya, lalu sang suami pun bersujud dan beristighfar dan setelah itu menceritakan kejadian yang sebenarnya bahawa dia (suami) telah membuang emas tersebut ke laut tanpa pengetahuan sang isteri dengan tujuan untuk mengetahui manfaat dari BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM. Dari cerita diatas maka kita dapat melihat kesaktian dari kalimat BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM selain dari itu masih banyak lagi manfaatnya, iaitu:

Kita disarankan untuk membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM ketika kita akan mengambil dan menaruh pakaian di gantungan, baik yang pakaian baru maupun yang baru kita gunakan. Tujuannya adalah agar pakaian tersebut tidak digunakan oleh makhluk lain (gol. Jin), ini dapat kita lihat apabila kita menaruh pakaian maka ketika kita gunakan kadang terasa gatal dan tidak nyaman. Memang kita biasa mengatakan bahawa itu adalah pengaruh lembab ataupun sebagainya namun pada dasarnya pakaian tersebut telah digunakan oleh makhluk lain dengan cara mereka.Keutamaan kalimat BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM adalah lebih untuk kaum wanita (pria juga) karena banyak juga dari golongan wanita yang tanpa disedari olehnya sendiri (wanita tersebut) bahwa dia telah melakukan hubungan fizikal dengan golongan jin. Mungkin terdengar tidak masuk akal namun ini benar adanya. Oleh kerana itu kepada kaum wanita mulailah membiasakan diri untuk membacanya.Demikian sedikit penjelasan dan cerita mengenai keuntungan yang dapat kita peroleh dari mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dalam melakukan aktiviti kita sehari-hari, semoga setelah membaca ini kita semua mulai dapat membiasakan diri untuk mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dalam melakukan aktiviti kita sehari-hari, Amin. Sampaikan artikel ini kepada sesama Muslim, baik keluarga, sahabat dan siapa saja yang anda kenal atau silakan cetak untuk bacaan keluarga di rumah. Terima kasih

ia ni aku present proposal. mmg mndebarkn tp apepun aku kene la brlagak cool hehe.panel ade 3 org puan amni,cik julaily n puan fauziah tp aku x smpt ngan puan fauziah.die masuk lwt.alhamdulillah.ade juge kesilapan2 yg aku x perasan sblm ini.lagipun manusia bknnye perfectkn. ptg ni plk ade kuiz cisco.mgg ni mmg bz.kuiz,test,midterm sume cmplete.ini la dugaan time study.tp aku tau family sntiasa mndoakan yg trbaik utk aku.jd ape pun yg aku buat aku dpt rasekn yg family ade skl ngn aku.2 yg menguatkn smgt aku utk abiskn diploma sem ni.
Ckp sal projek aku hrp aku dpt result yg baik.amin........sume 2 atas usaha aku,bimbingan puan amni,bantuan rkn2 n doa dr family n sume org.akhir kate aku hrp mgg ni perjalanan hidup aku akan berjln lcar n diprmudahkn segala urusan.

berubah???

btulla org kte mase dpt mgubah sumer mnda trmsuklh diri kte.azam aku thn ni nk brubah ke arah yg lbh baik.tp btl ke aku dh berubah atau msh cam dulu lg?yg 2 aku xley nk jwb sbb aku sndiri pun x tau.hnye org yg trdkt sje yg dpt jwb prsoaln ni.ramai yg kate aku dh brubah.tp klo aku brubah ke arah positif alhmdulillah.klo sebaliknye aku hrp ade yg akn beri teguran agar aku dpt buang sikap2 negatif lam diri sndiri.walaupn susah nk brubah tp perubahan dpt mndewasakn kite.lgpn umur kn dh smkn meningkt.of course la kite brfkir pn lbh mature.brubah ke arah yg lbh baik adlh tuntutan agama so BERUBAHLAH KERANA ALLAH.
p/s ape saje yg korg rase psl diri aku anto la komen(komen MENGHINA x diterima ok).x kire la baik ke buruk ke aku terime seadanye.nnti aku ley check diri sndiri hehe............

dilema

aku dlm dilema.hehe...skang ni kitorg tgh bz isi borang prmohonan upu utk cntinue our degree.tp prob nyer aku x tau nk plh ape.sume 2 melibatkn mase dpn aku.bmbg trslp plh je.aku sndiri x tau aku ni mampu ke x nk smbg lam bidang it cam yg aku amik skg.apepun ade jgk la bidang it lam snarai pilihan aku.aku hrp ape pun yg aku dpt nnti adalh yg trbaik utk aku.yg penting kte mnntut ilmu krn Allah,kte ingin mengubah diri ke arah yg lbh baik,n dpt mmbela agama,keluarga n negara pd mase akn dtg.so skg ni aku trpkse la membzkn diri utk abiskn diploma aku sem ni.byk yg aku kne prepare awl2.nnti xla kalut sgt time final exam hihihi..........doakn kejayaan kte brsama."TUNTUTLAH ILMU DARI BUAIAN HINGGA KE LIANG LAHAD" hanye kte yg dpt mgubah diri kte sndiri.so yakin pd diri,cekalkn hati,kuatkn iman dan teruskn usaha.insyaallah sume yg kite inginkn akn trcapai.

azam baru

ai ni dh 12 ari kte smbt taun bru.taun br islam pn dh lme msk.aku sndr dh mls nk tls postg.tp rse cm nk tlis smthing je.sem ni sem yg plg mncbr bg aku.mklumla sem last.byk sket la keje kne wat.final projek pn mse ni la kne wat.taun ni byk prkra aku kne 'upgrade'.dh + 1 taun lg usia mknenye smkin krg usia yg tggl.aku dh brazam nk ubah diri aku yg negatif kpd positif.mmg la ssh tp asal kte brusaha sume akn dpt dicapai.1st ati sndr kne jage tp jgn smpai lukekn ati org len.iman msti semkin kuat sbb dugaan idup smakin hebat.tggungjwb pun dh brtmbh.xley hrp kt org len sgt. tg pnting ati n prasaan mak ayah perlu sntiasa djage walau kdg2 kte trluke.syg kt family pun dh br+ sbb aku tau mcmmne sygnye diorg kt aku.so klo diorg mntk sesuatu aku akn try penuhi walaupn agk mstahil utk aku lakukn. aku dh x tau nk tlis ape lg.yg pnting moto taun ni adalah "KITA ADALAH APA YANG KITA FIKIRKAN".yaa janji rock hehe..........

Newer Posts Older Posts Home