derma darah






ni post yg dh lame nk ltk tp lum ade masa.ada sket gambar jann masukkn. 4/10/2009 ia 2 umt ada anjur kempen derma drh. Jann n Sha pun dgn semangat yg brkobar-kobar gi la menyerahkan diri kt sna.mula2 2 fikir la jgk lg 2 ari kitorg kne gi Pulau Bidong utk program Survival laut yang diwajibkan utk bdk sem 1. tp sbb teringin nk rasa camne derma drh kitorg pun join la.
Nk jadikn citer masa derma 2 kitorg 2 2 ada maslh.drh pekat sgt.x nk kuar.haha..tp Sha akhirnya berjaya menyudahkn misi mndrma stlh mcm2 cara MA 2 buat.
Kisah jann lak drh x kuar2.DR 2 dh try mcm2.akhirnya dia mnx izin tukat tgn 1 lg.jann pun bg la.tp mslhnya tgn 1 lg 2 byk plak drh yg kuar.sptutnya normal 350ml je.plg2 pun 395ml je tp jann smpai 450ml.trlebih2.DR 2 dh risau bimbg jann pgsan.hehe...tp ok je.c ap ley mkn dgn byk g.
Tp ada ksnnya slps bbrp hari.nk tau ksnnya?kne tgk post lps ni.hehe...

JOM KE JEPUN JAP.

Sabtu 3hb/10/2009 ai 2 ade pertandingan drama antara bahasa kt UMT ni.aku pun ada brlakon gk.bahasa jepun.Tajuknya URASHIMATAROO.aku lakonkn 2 watak.watak mak kpd hero n watak puteri.bwh ni ada sket gmbr masa drama ai 2...
bersama dayang2ku.hehe...

masa latihan.sehari sblm pertandingan

ni la narrator kitorang.jeles ni narrator lbh cntik dr puteri.hihihi

masa ni 2 2 baju aku pakai.happi kt luar 2 utk watak ibu n yukata kt dlm utk watak puteri.

ni la team kitorg.tp sorg xde.xley join sbb ade hal lain.ni sblm kitorg wat persmbhn.

Bersama hero, urashimataroo.

setelah brlatih selama 2 hari sblm prtndingan, akhirnya kitorg dpt la tmpt ke-6 dr 10 yg brtnding.kira ok la 2 sbb latihan pun x cukpkn.2 je la citer sal drama jepun ni.nnt nk post sal derma drh n survival laut lak...







Dh masuk bln ramadhan byk la kenangan yg jann ingat.ye la bln2 pose aktiviti dh bertukar.drpd mkn siang hari jd rehat je.drpd suke ngumpat jd diam dh skang.tp ada 1 peristiwa yg xkn jann lupa smpai bile2.n setiap kali bln pose jann akn igt.al kisahnye brmula kire2 10 thn lps(lebih krg la).mase 2 kirenye kecik lg la kn..citer ni start lps brbuke.cam biasa la family jann tgh buzy ciap2 nk gi semayang terawikh.Jann pun buzy gk tp bkn nk ikut diorg gi semayang tp nk main mercun la.hehe...jann main la dgn rkn2 sebaya.masa 2 hanya kak long je tggl kt umah.teman jann la 2.
Tgh best2 main ni jann pun ajk la kwn2 main 'BOLONG'.x tau la korg knl ke x.tp prmainan BOLONG ni guna paper(x kire la paper ape pun.berita harian ke metro ke).pastu kita kena lipat smpai ade 4 bucu.bucu2 2 kita kene bakar secara serentak.ps2 tggu je la dia naik ke udara.masa 2 prmainan ni kire famous gk la.main punya main ade la satu 2 sgkut kt pokok kelapa kering kt hlmn umah.dh la pokok 2 tepi atap.tetibe jer pokok 2 trbkr.daun dia la.Jann punyer la panik trs je naik atas umah pggl along.mnx tlg.dia punyer la trkejut n segera la tepon bomba.jann ni dh pucat dh.kwn2 sume dh berenti main mercun.
Ada la pulak org kg pegi bgtau kt family jann kt msjid yg umah kitorg trbkr.apa lg family jann trus je blk umah.x sempat nk abiskn terawikh.mujur la masjid dkt je.kire2 5 min dh sampai.dr masjid 2 dh ley nmpk la asap brkepul2 kt umah jann.
Brblk pd tmpt kejadian.org kg yg ada di sekeliling try la pdmkn api.sembur la ke arah pokok kelapa 2.bimbg daun jtuh atas atap je sbb atas 2 ade daun2 kering.brduyun2 la org dtg menyaksikn kejadian 2.siap2 pdm api br la bomba smpai(hampeh btl bomba ni.)mmg jann tlah meriuhkn suasana kg 2 pd mlm 2.hehe.mama n papa x trkate la trkjutnyer.mujur diorg x ape2.soknye papa pn upah la org potong pokok kelapa 2.haha...disbbkn jann sume jd kecoh.diorg pun msh igt lg peristiwa ni.mmg kami xkn lupeknlh kejadian ni.tp slps kejadian 2 jann masih lg main permainan BOLONG ni.bak kata org x serik2 lg.parent jann pernh kata yg jann la satu2nya anak yg tlh mggmparkan seluruh kg sbb adik-beradik jann yg len x prnh wat benda2 ngarut cam2.hehe...hrp peristiwa ni jd iktibar kt org len.

ari ni dh msuk 1 ramadhan.aku masih lg kt kg smbung cuti sbb nk pose kt umah.hehehe.sok aku blk la kt umt smula.mknanya sok 1st time aku pose kt sane.tp myb aku xley lg rse suasana brbuka kt sna sbb kul 8 mlm ada kls.so trpksala thn perut smpai mlm.apapun aku nk ucpkn slmt berpuasa kpd sume kwn2 aku.jgn ponteng pose yer...slm

Thank you for simply being there
On the cloudy day
On the sunny day

Thank you for sharing your joys
And pain with me
For showing me that I am so special

That my contribution counts to our friendship
I have grown as a person
And I hope you have too
[Ooo friend]

Thank you
Thank you
Thank you
Just for you

Thank you for simply being my friend
For the special memories
We share together now

For the never ending support
You always give me
Oh friend
Ooo

I will always love you
I cant tell you how much
That you mean to me

I pray for our everlasting friendship
Never ever say goodbye to yesterday
Cause yesterday was a special and wonderful
And I hope tomorrow will be better
Thank you for everything


lyric from mirwana : thank you

Lagu ni jann tujukn utk sume kwn-kwn kt udm yg akn tmtkn diploma pd sesi ni.sok jann dh blk kg n sok last kita sume ley jmpe.

Dikesmptn ni jann nk mntk maaf byk2 kt korg sume jika ada tgkh laku @ kata2 jann yg korg x suka. Selama 3 thn ni byk yg jann dpt n pelajari dr korg sume trutama drp FIZAH(my room8), NANI(my xroom8), SHA, FIZAI & ALONG. juga classmate drp kaum2 adam xspeselly AMIN, PEJAL, MIRUL, EJAT & FADHIL. korg sume adlh shbt trbaik jann.10q sbb terima jann seadanya...

Juga x lupa kpd semua pensyarah yg trsyg trutama kpd Puan Amni yg byk mengajar jann ilmu dunia & ilmu akhirat.thanks a lot. kpd lec2 lain spt Pn Su, pn Norlina, En mukhairi, cik Fatimah,cik Julaily, cik Dhalila dll(x dpt dilistkn sbb ramai sgt hehe...).sgl ilmu yg diberi mnta dihllkn & mnjdi bekalan utk masa dpn jann.jann mmg xley nk bls jasa2 mereka tp insyallah jann gunakn ilmu yg diberi utk kpentingan agama,bangsa & negara.

Prsahabatan kita dihrp kekal selagi roh ini msh lg br1 dgn jasad. nnt dh smbg degree bgtau la ye.keep in touch k.

Ukhuwah yg trjln sggh indah. dihrp persahabatan yg telah trjln selama 3 thn ini diberkati & dirahmati Allah swt.

Akhir kata jann menyusun 10 jari memohon kemaafan dr korg sume jika ada yg kurg senang ngan perangai jann selama 3 thn ni.

Kita brtemu utk brpisah krn setiap pertemuan pasti ada perpisahan yg terjadi.kita gembira bila bertemu & sedih utk berpisah.tp jgn dibenci pada perpisahan krn tanpa perpisahan tiadalh pertemuan kembali. dan jgn slhkn perpisahan krn perpisahan wujud krn wujudnya pertemuan. perpisahan yg sebenar adalh ketika kita menggalkan dunia ini utk selamanya...

Hayati & fahamilah maksud lagu ini krn lagu ni melmbangkn persahabatan kita semua...

Jika suatu hari nnt mndpt berita yg baik ttg jann ucpkn syukur.jika seblknya doaknlah yg trbaik utk jann. dan jika suatu hari nnt JANN DH TGGLKN DUNIA INI DOAKAN JANN BERADA BERSAMA-SAMA ORG YG BERIMAN.AMIN....

I FORGIVE YOU ALL N I HOPE YOU ALL FORGIVE ME TOO......

salam syg dr insan yg kerdil & lemah
NURUL JANNAH BINTI HARUN....

1. Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah sekurang-kurangnya 5 kali sehari dengan air wuduk. Jangan dikeringkan, biarkan menitis dan kering sendiri. Lalu ambillah sajadah, solat, berzikir, dan berdoa.
2. Untuk menghilangkan stress, perbanyaklah ‘olahraga’. Cukup dengan memperbanyakkan solat. Ketika solat, kita menggerakkan seluruh tubuh. Lalu berkonsultasilah pada Allah SWT dengan zikir dan doa.
3. Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan ‘kata kunci’, “Allahuma Kama Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii” (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula akhlaqku) - (HR Ahmad) - Doa tengok cermin.
4. Untuk punya bibir cantik, bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takbur.
5. Agar tubuh langsing, mulus, dietlah dengan teratur, puasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. Jika mampu, lakukan puasa Nabi Daud a.s. - selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran, buah-buahan, dan air suam.
6. Untuk mengembangkan diri, sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikian kita akan banyak dikenal dan disayangi.

Tajul Muluk begitu sinonim dalam astrolosi zaman silam, khususnya dalam masyarakat melayu kuno dalam menafsirkan watak-watak wanita, mimpi, hari yang baik dan terjemahan lain dalam kehidupan sehari-hari.
Ia adalah untuk pengetahuan dan pembacaan semata-mata dan bukanlah sebagai kepercayaan 100%.

Januari
- ramai kenalan, sedikit pemalu dan bersungguh-sungguh bila melakukan kerja

Febuari
- boleh di percayai, pandai buat kerja, sangat teliti dalam urusan kerja tetapi suka
bermain cinta

Mac
- ringan tulang, mudah membantu, tiada bakat dalam perniagaan kecuali bimbingan.
mudah tergoda pada lelaki, tak pandai menyimpan wang dan suka sendirian.

April
-Tabiat lekas naik darah, pertuturan keras dan kedekut

Mei
-Suka merendah diri,penyabar, suka meminta bantuan orang lain tiada bakat dalm
perniagaan, manis pertuturan dan mudah dengan lelaki.

Jun
- banyak ilmu pengetahuan, ringan tulang, hidup dalam kemewahan, perkahwinan
tidak kekal, pernikan lebih sekali.

Julai
-Banyak pancarobahidup dan godaan, banyak perolehi rezeki

Ogos
-bernikah lebih dari sekali,berbakti pada suami, rezekinya pada suami
dan rajin berusaha.

Setember
-Murahhati, tabah dalam dugaan serta mempunyai ramai anak

Oktober
-murah rezeki, keras hati dan mudah simpati

November
-rajin, pandai berbicara, mudah menyeleweng, tidak menafaatkanharta pusaka

Disember
- rajin berusaha, lekas naik darah, kers hati, bila marah berapi-api, anaknya ramai
lelaki dan murah rezeki

Older Posts