mama...
saat kau mengndungkan aku apkh persaanmu?
ntah aku x tahu
selame wk2 i2 apkh penderitaan yg kau tggung?
ntah aku x tahu
ketika melahirknku bagaimana keadaanmu?
ntah aku x tahu
yg pasti setiap ibu yg melahirkn akan merasa kesakitan
ketika membesarknku apkh pengorbanan yg kau tlh lakukn?
ntah aku x tahu
dan selama aku hidup di dunia ini prnahkh kau rase menyesal ada anak sprtiku?
ntah itu pun aku x tahu

mama...
cuma yg aku tahu aku adlh anak yg suka cr psl
tp kau masih melayn aku dgn sabar
cuma yg aku tahu aku seorg yg pemalas
tp kau ttp mendorong aku spy berusaha
cuma yg aku tahu aku seorg yg menyusahkn
tp kau ttp mengikut ape saje kemahuanku
cuma yg aku tahu aku bknlh gadis yg cntik
tp kau ttp anggap aku puteri yg trcntik dlm hatimu
dan aku juga tahu aku bknlh seorg yg brjaya
tp kau ttp bangga dgn pncapaian aku selama ini

Ya Allah
Kau ampunilh dosa mama
Kau berilh kebahagiaan di dunia n akhirat kpd mama
Kau senangknlh hati mama
Kau prmudahknlh segala urusannya
Kau jadiknlh aku seorg anak yg taat kpd ibu bapa
Kau berilh ksmptan kpd aku utk brbkti kpd org tuaku
Kau prmudhkn jln hidupku didunia n akhirat
Kau murahknlh rezeki kami
Kau jdkn kami hmbaMu yg taat n brsyukur
dan Kau matikn kami dlm agamamu

mama...
jikalau masa kecil aku sorg yg menyusahkn
aku brjnji skrg aku akn jd anak yg plg menyengkn hatimu
jikalau masa kecil aku sorg yg dgil
aku brjnji skrg aku akn ikut perinthmu
jikalau masa kecil aku lwn ckp
aku brjnji skrg aku akan dgr semua ckpmu
dan jikalau masa kecil aku sering lali
aku brjnji skrg aku akn trskn usaha utk capai cita2ku

mama...
maafkn kesilapnku dulu
sempena HARI IBU ahad ini
ingin skali aku nyatakn yg aku sygknmu
apa yg aku usahakn skrg adlh utk mmbahagiaknmu
dimasa akn dtg
walaupn aku x dpt gnti kesakitan kau melhirkn aku
tp biarlh aku pula yg skt berusaha utk mama
walaupn aku x dpt gnti kesusahn kau mmbesarknku
tp biarlh aku yg akn mnjagamu di wk2 tuamu kelak
biarlh iktn ini trjlin hgga ke akhir hyt kita

slm syg penuh kesyukuran dr ankmu
NURUL JANNAH BINTI HARUN
utk mama
MINAH BINTI MUHAMAD

SELAMAT HARI IBU..............

0 comments:

Newer Post Older Post Home